RÁJ PNEU CZInformaceZkratky v popisu pneumatikSpeciální vlastnosti a technologie pneumatik
Zkratky v popisu pneumatik
Speciální vlastnosti a technologie pneumatik
| Technologie | Popis | Zkratka na pneu |
| dojezdová technologie | Dojezdové technologie funguji na zcela shodném principu a to samonosné bočnici pneumatiky. Bočnice pneumatiky je zesílená do takové míry, že při ztrátě tlaku v pneumatice udrží váhu vozu.Technologie jsou obě shodné v tom, že v případě defektu či proražení pneumatiky a následné ztrátě tlaku v pneumatikách můžete dále pokračovat v jízdě a to za snížené maximální rychlosti 80km/h s dojezdem 80km. Díky tomu můžete bezpečně dojet do pneuservisu, na místo určení nebo třeba sjet z dálnice na bezpečné místo a podobně. |
DSST |
| EMT | ||
| FEXM | ||
| HRS | ||
| RFT | ||
| RNF | ||
| ROF | ||
| RSC | ||
| SSR | ||
| XRP | ||
| ZP | ||
| ZPS | ||
| Montážní značky upřesňují požadavek na montáž, případně vhodnost pneumatiky na dané vozidlo | pro Camping vozy a karavany | CP |
| jiný dezén z hlediska možnosti spárování nebo drážkování | DT, DT1 | |
| pneu pro nápravy volného otáčení, montáž mimi hnací nebo řidící nápravu | FRT | |
| zesílené pneu s vyšší nosností | HL | |
| strana pneu montovaná na vozidlo dovnitř | INSIDE | |
| identifikace různého rozměru, může se lišit šířka dezénu | KA | |
| použitá jiná směs | KS | |
| index nosnosti | LI | |
| snížený valivý odpor | LRR | |
| nosnostní rozsah B -4plátna, C -6pláten, D -8pláten, E -10pláten, F -12pláten | LRx | |
| strana pneu montovaná na vozidlo vně | OUTSIDE | |
| počet pláten | PR | |
| zesílené pneu s vyšší nosností | RF | |
| zesílené pneu s vyšší nosností - motorkové pneu | RFD | |
| index rychlosti | SI | |
| bezdušové provedení | TL | |
| provedení s duší | TT | |
| zesílené pneu s vyšší nosností | XL | |
| zesílené pneu s vyšší nosností + | XL+ | |
| vysokorchlostní pneu, vysokorychlostní pneu | ZR, ZRF | |
| ochranný lém ráfku | Jedná se o malý výstupek gumové pryže v oblasti patky (uchycení k ráfku), který částečně chrání disk prosti drobnému oděru. | CPJ |
| FP | ||
| FR | ||
| FSL | ||
| MFS | ||
| RG | ||
| RP | ||
| RPB | ||
| potlačení hluku | Systém potlačení hluku, který se šíří do vnitřních prostor auta. Nejčastěji se jedná o pěnovou výplň v pneumatice, která tlumí zvuk. | ST |
| Acoustic | ||
| B-Silnet | ||
| CSi | ||
| K-Silent | ||
| NR | ||
| NST | ||
| PNCS | ||
| SA | ||
| SCT | ||
| Silent | ||
| pro lehká nákladní vozidla a pick-upy | LT | |
| pro dodávky | komerciální, lehká nákladní vozidla | C |
| pro vozy SUV a 4x4 | pneu určené pro pohon 4x4, SUV | 4x4 |
|
samozacelující pneu |
V pneumatice je lepící hmota, která dokáže zalepit propíchnutí dezénu do velikosti několika mm. Díky včasnému zalepení nedojde k velké ztrátě tlaku v pneumatice a je možno dále pokračovat. | ST |
| B-Seal, SLT | ||
| CS | ||
| PS | ||
| SG | ||
| S-I | ||
| SLT | ||
| SS |
||
| snížený valivý odpor | Optimalizace valivého odporu má vliv na snížení spotřeby paliva. V případě ekonomicky zaměřených vozů jako jsou hybridní nebo elektrická auta se zvyšuje dojezd a jejich efektivita. | E |
| ELT | ||
| ENLITEN | ||
| LRR | ||
| S1 | ||
| S2, S3 | ||
| ULRR | ||
| XSE | ||
| zimní pneu | V České republice je povinnost požívat zimní výbavu v určitém období a to buď dle povětrnostních podmínek nebo dle značky zimní výbava. Za zimní pneu lze použít pneumatiky s těmito symboly. | 3 PMSF |
| M+S | ||
| P.O.R | ||
| POR |